7/09/2012

Älä pidä suuta auki veneessä, voit saada silakan.

Heippa te lukijaiset ! On ollut taas tekemisen täytteinen viikonloppu mökkeilyn merkeissä. Lauantain yön puolella rantauduimme saareen, purimme kamppeet ja eikun saunomaan ! Teimme sitten kiukaan päällä kiuasmakkaraa tai uunimakkaraa, mutta kuitenkin ideana oli että makkara paistuisi kiukaan päällä saunomisen ohella. Olihan se hyvää, niinkuin aina makkara. Paitsi maustemakkarat ja juustomakkarat, hyi. Aamulla epävakaasta säästä huolimatta lähdimme ajelemaan moottoriveneellä kohti Puumalaa. Päivästä tuli kuitenkin aurinkoinen ja lämmin ja sade pysyi poissa. Kävimme sitten torilla, näköalatornissa jossa otimme hieman juotavaa ja tottakai kuvia, ulkoilmassa istumassa, lasipajassa ja Hovi-ravintolassa syömässä maukkaat pihvit, nam ! Ohimennen näimme myös hauskoja moottoripyöriä tai kolmipyöriä ? mutta kumminkin sellaisia ei ole ennen eteeni ajanut ! :D

Paluu matkalla oli tarkoitus käydä Niinipuussa eli ruokaravintolassa, josta olisin ottanut suurensuuren jätskiannoksen joka kesäiseen tapaan. Mutta se oli harmiksemme kiinni. Kävimme kuitenkin vähän matkan päässä olevalla viinitilalla jossa saimme siskon kanssa ihanan raikkaan makeaa luomumansikkalimsaa, joka on itse tehtyä:) Se oli niin hyvää että mukaan tarttui korillinen, niin saa sitten kotonakin nauttia sitä ! Loppu matkan ajaksi sisko tarttui rattiin vai sanoisiko ruoriin kun veneestä on kyse (vaikka pikku vene se onkin) ja kyyti oli hurjaa. Jali opetti kuinka ohjata ja täytyy myöntää että kyllä vähän pelottikin kun vierestä lipui suuri rahtilaiva. Pääsimme kuitenkin maihin ehjin nahoin :D Tällä kertaa oli sitten tämmöinen mökkireissu:)

Iloisin tervesin Maria.

Miia kirjoitti...

Ihania kuvia ja laatukin on hyvä !
Tykkään sun tavastas kirjoittaa :)
Ja aaw oot jotenki persoonallisen näköinen ! :)
Sait ehdottomasti uuden lukijan !

Unknown kirjoitti...

voooi kiitoksia teit mut yli iloseks !:)

Emilia Partanen kirjoitti...

Hieno blogi sulla ja ihania kuvia!! + oot kaunis (;;

aili kirjoitti...

ihana toi nuttura! (:

Unknown kirjoitti...

Kiitos teille molemmille, ja olen tosiaan juuttunut nutturoihin tänä kesänä ! :D